آموزش

   
  • هدف‌گذاری واحد آموزش در سال تحصیلی 1402 - 1401

 

بخش آموزشي مركز در نگاه اول آموزش و نظارت بر نحوه­ي تدريس محتواي كتاب‌هاي درسي و آموزش محتواي كتاب‌هاي تكميلي سمپاد را دربرمي­گيرد.

تنظیم كلاس‌هاي درسي و برنامه هفتگي، برنامه‌ریزی و اجرای آزمون­هاي میان نوبت و پايان نوبت، آزمون­هاي هماهنگ سنجش و پایش عملکرد سمپاد، برنامه‌ریزی نشست­هاي توزيع كارنامه و ديدار اولياء و دبيران از جمله فعالیت‌های تعریف شده در واحد آموزش مدارس سمپاد می‌باشد.

 

از اهداف جزئی‌تر با سمت و سوی تعریف آموزش خلاق در سمپاد، که واحد آموزش آنها را پوشش می‌دهد می‌توان به مواردی مانند زیر اشاره نمود:

 1. تمرکز بر محتوا و برنامه‌ریزی آموزشی در تعامل با واحدهای مشاوره، اجرایی، پژوهشی و فرهنگی.

      2.آماده‌سازی محتوای آموزشی پروژه محور با مشارکت گروه‌های مختلف آموزشی.
      3. آماده‌سازی و تجهیز فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی و نظارت بر روند فعالیت‌هاب مهارت محور در محیط آزمایشگاه و کارگاه.
      4. آماده‌سازی فضای مدرسه جهت برگزاری کلاس‌های درس.
      5. آماده‌سازی و ارسال توصیه‌نامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامتی دانش‌آموزان.
      6. برنامه‌ریزی شورای دبیران با اهداف مشخص در راستای رفع معضلات سیستم آموزشی.
      7. جذب و آموزش دبیران با توجه به مهارت‌ها و توانمندی‌های موردنیاز در فضای آموزش سمپاد.
      8. دعوت از همکاران باسابقه و آموزش دیده سمپادی برای هدایت گروه‌های آموزشی و تعریف فوق برنامه‌های خلاقانه.
      9. تشکیل گروه‌های آموزشی ذیل نظر سرگروه‌های مجرب و برگزاری و نظارت بر چگونگی روند جلسات گروه‌های آموزشی.
   10. تبیین نقش و وظایف سرگروه‌های آموزشی جهت مدیریت و نظارت بر محتوا و ارزشیابی و هماهنگی دبیران در هر پایه.
    11.هماهنگی مضمون و مهارت‌های آموزشی در پایه‌های مختلف و آماده‌سازی طرح درس خلاقانه در قالب گروه‌‌های آموزشی.
    12. پیوند آموزشی بر مبنای پژوهش در دوره اول متوسطه.
    13. طراحی اردوهای علمی، کارسوق‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی و فراگروهی جهت تعمیق یادگیری با انجام فعالیت‌های عملی و مهارتی.
    14. آموزش کارگروهی در حوزه دبیر و دانش‌آموز، در تعامل با مشاوره که این خود به طور خاص یکی از بزرگترین اهداف آموزشی در دوره اول دبیرستان می‌باشد.
   15. ایجاد نظام ارزشیابی توصیفی برای تعیین مسیر بهتر رشد در دوره نوجوانی با توجه به نقاط ضعف شناخته شده به طور خاص در هر دانش‌آموز.
     16. تسهیل‌گری در روابط اداری به عنوان یک رکن اساسی در سیستم مدرسه با تعریف سلسه مراتب ارتباط بین کادر آموزش و سرگروه، اولیاء و مشاوره و دبیر و ...
     17. تنظیم محتواهای آموزشی در گروه‌ها و ایجاد پوشه‌های جدید جهت آرشیو طرح درس.
     18. طراحی و برنامه‌ریزی هدفمند پایگاه تابستانی قبل از شروع سال تحصیلی جهت تقویت بنیه دانش‌آموزان و ارتقای تمرکز، آموزش مهارت تفکر و حل مساله، ایجاد شور، نشاط و انگیزه.
     19. آماده‌سازی و برگزاری آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و کامپیوتر (زبان برنامه نویسی پایتون) قبل از شروع سال تحصیلی.
    20. برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند به تلاش بیشتر در تابستان و سال تحصیلی با هماهنگی واحد مشاوره.
    21 . ارائه فرم نظرسنجی به دانش‌آموزان و جمع‌آوری و بررسی نتایج آن‌ها جهت برنامه‌ریزی بهتر روند آموزشی به صورت مستمر از تابستان تا پایان سال تحصیلی.
    22. حضور در کلاس‌های آموزشی و نظارت بر روند آموزش و یادگیری.
    23. برگزاری جلسات مستمر واحد آموزش با اعضای انجمن اولیاء و مربیان و تبیین موارد آموزشی در تعامل با والدین.
    24. ارتباط مجدد اولیاء در فضای حضوری بعد از سال‌های کرونا و بازگرداندن استانداردهای ارتباطی مدرسه و والدین (همکاری، همیاری، احترام متقابل، رجوع به قوانین و رعایت حقوق متقابل اولیاء و مربیان).
    25. بازنگری قوانین حضور در مدرسه با گروه‌های دانش‌آموزان، والدین، دبیران و ...
    26 .مصاحبه فرد به فرد با اولیاء و دانش‌آموزان پایه هفتم در راستای آشنایی با اهداف و فضای سمپاد.
    27. برگزاری نشست‌های مستمر در گروه‌های کوچکتر جهت ایجاد ارتباط موثر و تعامل با والدین.
     28. ایجاد ارتباط گروه‌های آموزشی مرکز با دیگر مدارس سمپاد جهت تبادل ارتباطات و اشتراک داده‌های مفید.